5 marca 2024 roku trzydzieścioro pięcioro ósmoklasistów wzięło udział w konkursie, którego tematem była powieść Henryka Sienkiewicza „Quo vadis”. Motywem przewodnim utworu są narodziny chrześcijaństwa
i zmierzch imperium rzymskiego za czasów Nerona. Na tle wydarzeń historycznych związanych
z prześladowaniem chrześcijan rozgrywa się wątek miłosny Ligii i Winicjusza.
Jak miał na imię twórca filozofii stoickiej? Dlaczego cezar rzucił w małego Rufiusa pucharem?
W którym roku miał miejsce spisek Pizona? Kogo uważano za dobrego ducha dworu Nerona? Ilu Bityńczyków niosło Ligię do domu Winicjusza? Której kobiecie śniło się, że została westalką? Na jakim instrumencie grał wyzwoleniec, z którym Chryzotemis zdradzała Petroniusza?
To jedynie niewielka część pytań, z którymi zmierzyli się uczniowie. Powieść Sienkiewicza nie od dziś sprawia trudność tym, którzy postanowią się z nią zmierzyć, dlatego też doceniamy, że w konkursie wzięło udział aż tylu uczestników. Nie każdy miał dostateczną wiedzę, by osiągnąć sukces, ale już samo słuchanie odpowiedzi innych może zaowocować lepszym wynikiem na egzaminie z języka polskiego, czego życzymy wszystkim naszym uczniom.
W zmaganiach z najlepszej strony pokazali się finaliści ostatniego konkursu z „Pana Tadeusza”, którzy znów zajęli trzy czołowe miejsca, zamieniając się jednak kolejnością na podium. Ze swojego pierwszego zwycięstwa w Lidze Lektur Szkolnych cieszył się David Hrynko.
1. David Hrynko – VIII a
2. Paweł Piękoś – VIII b
3. Amelia Janas – VIII a
Wyróżnienie: Zuzanna Matuszewska – VIII b
Uczestnicy konkursu otrzymali pozytywne wpisy i oceny. Finaliści zostali obdarowani dyplomami oraz nagrodami rzeczowymi. Zawodnicy uzyskali też punkty do rankingu Ligi Lektur Szkolnych, w którym to walczą o tytuł Mistrza Ligi Lektur Szkolnych klas ósmych.
Gratulujemy!