19 października 2022 roku osiemnaścioro uczniów rozpoczęło rywalizację w Lidze Lektur Szkolnych klas siódmych. Tym razem tematem konkursu było dzieło E. Hemingwaya „Stary człowiek i morze”. Utwór nagrodzony Literacką Nagrodą Nobla bez wątpienia nie należy do najłatwiejszych w odbiorze, jednak walka dzielnego rybaka z przeciwnościami losu i z własnymi słabościami może być inspiracją dla każdego z nas.
Co znajdowało się w żołądku zabitego delfina? Jaka liczba, zdaniem głównego bohatera, miała być szczęśliwa? Kto był budzikiem Manolina? Ile rzędów kłów miał żarłacz? W którym miesiącu kończy się akcja lektury? Ile razy, po powrocie z połowu, Santiago musiał siadać, by odpocząć, dźwigając maszt? Kogo Manolin nazywał „Ten mój”? Do kogo Santiago powiedział: „Zostanę z tobą, póki nie umrę”? Kto nie lubił pożyczać pieniędzy? Jaką barwę miały oczy głównego bohatera? Na który kontynent w młodości pływał Santiago?
To kilka z pytań, na które musieli odpowiedzieć uczestnicy konkursu. I to właśnie pytania miały duży wpływ na losy uczestników, bowiem nie każdy miał szczęście w losowaniu. Tym bardziej trzeba docenić tych, którzy wyszli obronną ręką i poradzili sobie, docierając do finału.
Ostatni etap rozstrzygnął się między koleżankami z klasy 7b. Roksana Machnik, dzielnie broniąc ostatniej szansy, zwyciężyła, pokonując Noemi Krok oraz Julią Sysoł, dla której był to bardzo udany debiut w Lidze Lektur Szkolnych.
1. Roksana Machnik – VII b
2. Noemi Krok – VII b
3. Julia Sysoł – VII b
Wyróżnienie: Paweł Piękoś – VII b
Uczestnicy konkursu otrzymali pozytywne wpisy i oceny. Finaliści zostali obdarowani dyplomami oraz nagrodami rzeczowymi. Zawodnicy uzyskali też punkty do klasyfikacji Ligi Lektur Szkolnych, w którym to walczą o tytuł Mistrza Ligi Lektur Szkolnych klas siódmych.
Gratulujemy!